Malý a Veľký Kriváň

01.03.2014 22:47

Krivánska časť Malej Fatry je veľmi vhodná pre rodiny s deťmi. Trasy sú dobre značené  a je tu veľa možností na celodennú turistiku  aj vychádzky.
Prvý  jesenný víkend sme sa rozhodli stráviť v Terchovej.  Sobotňajší večer sme nechali deti  ( 7, 8 ) vyblázniť  sa v Dinoparku a ráno hurá smer Vrátna. Zobudili sme sa  podľa plánu a o 9,30 h. sme sa už aj viezli lanovkou do Snilovského sedla. Ušetrila nám veľa síl a pre naše baby to bola úžasná zábava.  Deň začal perfektne. V tej chvíli sme ešte nevedeli celkom presne kam nás nohy zavedú. Istý bol iba jeden cieľ - Veľký Kriváň. Potom sa uvidí, možností je viac. Jedna pravdepodobná varianta je z Veľkého Kriváňa pokračovať cez sedlo Bublen na Chrapáky, Kraviarske, Žitné a Baraniarky do sedla Príslop a odtiaľ do Starého Dvora. Druhá o niečo odvážnejšia varianta je z Veľkého Kriváňa pokračovať na Malý Kriváň.

Prvý cieľ sme zvládli ľavou zadnou, veď Veľký Fatranský Kriváň je z lanovky na skok. Zodpovedá tomu aj  turistický ruch, je tam pekne rušno.   Dievčatá ešte plné energie, počasie sme si lepšie ani nemohli objednať, rozhodli sme sa pre druhú variantu. Napriek varovaniam známych, že je to teda poriadna makačka. Prvú variantu odkladáme na neurčito, je to viac zalesnený terén, chceme využiť nádherné počasie, výbornú viditeľnosť a ostať na hrebeni Malej Fatry.  Zostupujeme smerom na Pekelník. Tu sa moc nezdržiavame a pokračujeme smerom do sedla Bublen. Trochu sa dvíhal vietor, tu je ale príjemné závetrie, tak si dáme pauzičku a načneme doping Študentskú pečať. Krásne pohľady na hrebeň, neodvážime sa však hádať, či vidíme alebo nevidíme Malý Kriváň. Črtá sa pred nami viacero možných vrcholov, ťažko povedať, ktorý z nich je Malý Kriváň. Nakoniec dobre, že sme  ešte nevedeli, že je to ten hoodne ďaleko, možno by sme sa oň ani nepokúsili. A tak kráčame, síce dlho ale nie je to nič náročné a výhľady sú nádherné. Krásny pohľad na Veľký Choč a v diaľke sa črtajú Roháče. Stráne sú zafarbené miestami až do červena, čučoriedky sú už obrané ale za to brusníc je tu neúrekom ! Musím priznať, že brusnice odtrhnuté priamo z kríka chutia neskutočne .  Terén výraznejšie stúpa až pod vrcholom.  Veru, bol to až ten posledný vrchol. Síce ideme z posledných síl, ale   sme tam :) Na vrchole vládne úžasná pohodička. Je tu niekoľko skupiniek turistov, dokonca aj s bábätkom v klokanke.  Každý si tu nájde svoje miesto . Všetci sedia na tráve a kochajú sa výhľadom.  Vraciame sa do reality, treba nám stihnúť lanovku. Pred nami je dlhá cesta späť.  K lanovke sme dorazili okolo  16,30 .  Túru ukončíme ako inak v reštike na Starom dvore.
Náš deň na hrebeni Malej Fatry tak ako sa začal tak sa aj skončil. Just a perfect day :)